Pega Auto-balancing automatisiert Aufgabenverteilung an Bots

München, 18. November 2020 – Pegasystems, führender Anbieter von strategischen Software-Lösungen für Vertrieb, Marketing, Service und Operations, präsentiert mit Pega RPA Auto-balancing ein neues Feature für den Pega Robot Manager, das mit KI-Unterstützung die Arbeitsauslastung von Bots optimiert und Unternehmen hilft, die Kosten für Lizenzen, Infrastruktur und Bot-Management zu reduzieren.

Trotz des Namens ist Robotic Process Automation (RPA) alles andere als „robotic“, wenn es um die Verwaltung von Bots geht. Steigt die Nachfrage nach Unterstützung, müssen meist Menschen die verfügbaren Bots zuweisen und behelfen sich oft damit, zusätzliche Lizenzen anzuschaffen, damit alle Anfragen erfüllt werden können. Diese Überprovisionierung treibt nicht nur die Lizenzkosten nach oben, sondern erhöht auch den Verwaltungsaufwand und bindet zusätzliche IT-Ressourcen.

Mit Pega RPA Auto-balancing können Unternehmen die Aufgabenverteilung an Bots automatisieren und ihre verfügbaren Bots optimal auslasten. Ändern sich die Anforderungen, weist die Funktion die Bots dynamisch und intelligent in Echtzeit neu zu – ohne dass Menschen eingreifen müssen. In Kürze wird RPA Auto-balancing zudem in der Lage sein, kritische Jobs gegenüber weniger kritischen zu priorisieren, wenn die Bot-Nachfrage die Kapazitäten übersteigt.

Mit Pega X-Ray Vision, der automatischen Reparatur für kaputte Bots, Pega Synchronization Server für die automatische Aktualisierung der Laufzeitumgebung und Pega RPA Auto-balancing automatisiert Pega RPA nun den kompletten RPA-Lifecycle: von der Erstellung über die Bereitstellung bis zu Management der Bots. Pega-Kunden profitieren von einem schnelleren und zuverlässigeren Einsatz und müssen weniger Zeit und Ressourcen in den Betrieb und die Verwaltung ihrer Bots stecken.

Weitere Informationen:

Die vollständige Pressemitteilung in englischer Sprache:

Pega Introduces First RPA Auto-balancing Feature for Hands-Free Bot Workload Management

New capability enables organizations to significantly reduce RPA licensing, management, and infrastructure costs

CAMBRIDGE, Mass. – November 17, 2020 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), the software company empowering digital transformation at the world’s leading enterprises, today introduced Pega RPA Auto-balancing – the industry’s first Robotic Process Automation feature that automatically provisions workloads between an organization’s available bots. This new Pega Robot Manager™ capability uses artificial intelligence (AI) to intelligently optimize the capacity and efficiency of bot resources on the fly with no human intervention.

Despite its name, most Robotic Process Automation (RPA) is anything but robotic when it comes to managing bots. When demand for bot assistance inevitably surges or drops, humans behind the scenes must reallocate the available bots across the enterprise to ensure the work gets done on time. Many organizations compensate for these surges by purchasing extra bot licenses so no request goes unfulfilled – but this overprovisioning only leads to more bot management and licencing costs while also tying up more virtual machine resources.

With Pega RPA Auto-balancing, the new Pega Robot Manager capability analyzes all work requests and automatically provisions them across available bots. When new or unexpected needs arise, the feature dynamically and intelligently reallocates bots in real time to get the work done. Pega RPA Auto-balancing will also be able to prioritize more important work over less critical jobs when bot demand exceeds capacity – enabling organizations to stop wasting money on unnecessary supplemental bot licenses and management resources.

This advancement represents Pega’s latest RPA innovation aimed at providing a fully automated robotic process infrastructure. Previous hands-free bot management features introduced this year include:

• Pega X-ray Vision, an industry-first feature that detects and fixes broken bots with no human intervention.

• Pega Synchronization Server, which automatically ensures bots are using the most current Robot Runtime software at all times and updates it without requiring IT to manually install it.

With these combined features and Pega RPA Auto-balancing, Pega RPA fully automates the entire RPA lifecycle – from authoring to deployment to management. This enables Pega clients to experience faster, more durable, and easier to deploy bots that require significantly less time and fewer resources to run and manage.

Pega RPA, part of the Pega Infinity™ suite of digital transformation software, automates repetitive tasks performed through the user interface (UI) of enterprise applications. Pega RPA uses its Deep Robotics to automate applications at the code level, resulting in faster, more accurate, and more resilient robotic automation at scale. Together with its broader intelligent automation features and low-code capabilities, Pega offers the most complete end-to-end automation platform.

Available today, Pega RPA Auto-balancing is included in the new version of Pega Robot Manager, and the prioritization feature will be available by end of year. For more information on Pega RPA Auto-balancing visit www.pega.com/products/pega-platform/robotic-automation/auto-balancing

Quotes & Commentary:

“Too many organizations are trying to overcome RPA’s many limitations by, ironically, buying even more bots,” said Eric Musser, general manager, intelligent automation, Pegasystems. “This just results in more bot management headaches and costs them more money while never truly reaching scale. In our latest step towards hands-free RPA, Pega RPA Auto-balancing makes it simple and painless to maximize bot efficiency and reduce costs without human intervention -- bringing true automation across the entire RPA lifecycle.”

Supporting Resources:

About Pega

Pega is the leader in cloud software for customer engagement and operational excellence. The world’s most recognized and successful brands rely on Pega’s AI-powered software to optimize every customer interaction on any channel while ensuring their brand promises are kept. Pega’s low-code application development platform allows enterprises to quickly build and evolve apps to meet their customer and employee needs and drive digital transformation on a global scale. For more than 35 years, Pega has enabled higher customer satisfaction, lower costs, and increased customer lifetime value. For more information on Pegasystems (NASDAQ: PEGA) visit www.pega.com.

Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ist führender Anbieter von Kundenbindungs-Software für Vertrieb, Marketing, Service und Operations. Die Pega-Lösungen in den Bereichen CRM und Intelligent Automation beinhalten Artificial-Intelligence-Technologie und Roboterautomatisierung für ein optimiertes Kundenerlebnis – kanalübergreifend und in Echtzeit. Zu den Kunden von Pegasystems zählen einige der größten und innovativsten Unternehmen der Welt. Pega-Anwendungen sind On-Premise oder in der Cloud verfügbar und werden auf der einheitlichen Pega PlatformTM entwickelt. Weitere Informationen sind unter www.pega.com/de verfügbar.

Christina Haslbeck
Telefon: 089-4566639-14
christina.haslbeck@brandmacher.de

Bilder:

Screenshot RPA Auto-balancing

Dienstag, 17. November 2020

RPA Auto-balancing (Quelle: Pegasystems)